2009 och ett jätte hurra till Svt

Då var det nytt år... 2009
Ett helt nytt år, ett rent paper, stora möjligheter eller inte....
Vad drömmer du om ?
Jag drommer om vissa saker, visst skulle kunna säga att jag vill att alla känner mår väl och har det bra under 2009
eller vill jag det ?
Kanske de borde få svårigheter och problem som pressar dem ner dem till knän, som härdar dem lite, for problem är till för att lösas och svårigheter är till för gå igen om...
Enda anledning du får nya problem är för att du överlevde de gamla ! Kom ihåg det  !

Här kommer några saker som jag lärde mej under 2008:
-Läs p-skylten innan du parkerar din bil
- Alla kvinnor älskar mej, de flesta vet bara inte om det än
- Du kan inte ändra andra människor, så sluta att försöka
- "Guds" storsta gåva är kvinnor mellan 25-35 år 
- Vädret går inte att ändra, bara ditt humör 

Nu till mitt nyår,
Lätt kan jag säga att jag aldrig har firat nyår med många människor... tog tåget till stan för att se fyrverkerier tillsammas med lätt 3 miljoner människor... var ganska trångt  om jag sak vara ärlig.
försökte sen ta mej till stan... men det var omöjligt så jag åkte tillbaka till st kilda (en förort, där jag bodde). och nästan på väg i säng innan patrick my new german friend said let find a pub... so that we did.... sen stängde puben vid 3:30 på nyårafton så dåligt så vi gick en runda på stranden....
vi kom i säng vid 4:30 ungefär...
sen ringde mitt alarm kl 06:00 bara för att sverige spelade mot ryssland i JVM...
Detta låter ju kanske lite konstigt att stiga så tidigt på nyårsdagen bara en match i JVM.
Men inte för mej.... JVM är riktigt bra hockey och sen är Markström helt underbar bra.....
men det var inte lätt att stiga...men jag gjorde
så kommer in på nätet och går in på svt.se för att se lite försnack inför matchen, ser då till min stora förvåning att svt direktsänder matchen via nätet....

Så ett jättetack till svt för den nyårs present  till mej. Så att jag kunde sitta i melbourne en tidig nyårsdagen lite halv full och se Småkronorna mosa ryssland...
Att jag kunde sitta där och skrika ut min glädje över det svenska mål,samtidigt som kunde skrika åt de svenska backarna när de lämnade 2 ryska spelare ensam mot Markström... även om deras avslut  var svagt....sen har ni plockhands räddning i slut av 3:e perioden den är ruggig däremot lite som lundqvist räddning mot finland i os finalen 2006 när det var 20 sek kvar av finalen...
Sen när matchen var slut spelade den svenska nationalsången, o jag står i melbourne och ryser

Så började mitt 2009 !


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0