nya jobbet är klart

Efter 10 dagar arbetslöshet sitter jag här. Med nya jobbet klart, att längta efter detta jobb gör jag inte. Mitt liv är för enkelt för er andra. Jag har inga beskymmer, inga större problem heller. För att nu har bara 14 veckor kvar av mitt jobb äventyr här. Sen blir det en rundresa till vänner, runt om i Nya Zeeland, sen blir jul friande runt ashburton. Sen flyger jag till sydney för att börja ett nytt äventyr. Oj vad jag längtar till dess. Då ska jag prova saker som jag aldrig vågat göra förr. Då ska jag bo i en storstad på riktigt.  Jag ska ha ett vanligt jobb. Jobba hårt för att få ett jobb, leva i ångesten om att vara arbetslös, slås med en dålig ekonomi. detta kan bli en prövning  utöver det vanliga. Ibland undrar jag om detta kan påverka mitt humör.

Men då kommer jag att få reda på om jag kan klara av bo i storstad.
Om hur jag klarar mig utan allt det vanlig.
För efter 9 månader utan familjen, har gjort att man inser att jag behöver er bara mentalt, inte här hos mej.
Jag måste prova detta nu, se om jag kan klara mej utan kor.
för att det heter ju att man saknar något först när man inte har det längre.
Det enklaste för mej hade ju varit saknar mina kor otroligt mycket. för då kan jag flytta hem och ta över.
Vad som händer om jag är lycklig och trivs vet jag inte.
om jag kan prova det mesta innan jag kommer hem så kanske allt bli bättre när jag kommer hem.
den som lever får se.

Om 13 veckor kommer jag att  skicka mer eller mndre halva mitt bagage hem till sverige. det kommer att bli böcker,kläder och filmer och andra saker

Sen efter några månader flyger jag nog till singapore för att hälsa på flickorna. och för att sen handla ännu mer kläder och prylar.
för att sen skicka hem mer saker.

Singapore är nog en stad för thessan. jag kanske borde skicka en biljett till henne... haha

vad ska man säga
livet är vad man gör det till
 ett tips lyssna på göran hägglunds sommar

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ville bara tala om att jag är tillbaka i verkligheten. Nu har jag telefon, internet o när Claes kopplat in digitalboxen även tv. Wow!! Kul att läsa din blogg igen. Vi hörs!!!!

2008-09-24 @ 10:32:42
Postat av: syster therese

det tycker jag att du ska göra så jag får rora mig lite <3 puss puss

2008-09-25 @ 18:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0