vintern ar har

hej pa er dar hemma. Mycket har hant sen jag skrev sist, jag har verkligen fatt kanna av den nyzeelanska vintern. Direkt efter min ledigthet slog den till, med -5 grader. Och nar man ska satta pa 50 kalla mjolkmaskiner, det ar nastan en omojligthet eftersom att ens fingrar ar stela frusna. Det vader fortsatte 3 dagar, men nu har akta smalansk vinter, ni vet vad jag menar gramulet 7-8 grader och regn. Jag trivs battre med detta vadert.

Sen har jag ett nytt jobb klart, det verkar som att jag har fatt igen alla mina krav utom min lon. Den gangen har jag inte varit sa inbland. Min agent ringde bara och sa att hon har fixat ett jobb at mej i genom en annan agentur.  Lonen ligger nagonstans 2400 $  i manaden. jag trodde att lonen var forhandlingsbart, sa jag skickade ett sms till agent och talade om for henne att jag tanker forsoka att handla upp den lite. Av nagon anledning fick hon lite panik eller nagot och borjade ringa och skicka sms. Vi far se varfor imorgon. Jag har ju insett att jag garna vill kontrollera alltid som hander. Sa fragan hade jag varit mer njod med lonen om jag hade forhandlar fram den ?

Den nya farm ligger bara 3 min fran staden Ashburton. Jag funderar faktiskt pa att borja trana pa ett gym dar. Jag fick ett mail i veckan, som fick mej att fundera.
Varfor blir alltid ens ex vackare efterat, jag menar varfor gar de inte 20 kilo istallet ?
Just har jag mer ol i kyl an mat... sen har jag hittat nagra underbara kakor.....
Men i ashburton kan jag ju trana pa gym, sen har de en stor videobutik..... sa da ska jag hyra alla filmer jag inte har sett,
For om jag orkar tranar pa ett gym sa traffar jag ju manniskor som jag inte annans inte skulle traffa.

Sag en riktigt fin hack i veckan, hon kanske var 17 ar gammal, och sa desperat ar jag inte..

Nasta veckan blir det nog en trip till milford sound , for jag ar nastan pank...

ett filmtips larry gifter chunk vet inte vad den heter pa svenska, men det ar adam sandler, kevin james. Sen ar ju den underbart vackra kvinna vid namn jessica Biel med....... oj vilken hack..... det ar nastan sa man borjar grata
ps filmen ar riktigt rolig ocksa.

nu ska ajg pa bio what happen i vegas med diaz och demi moore pojkvan...
 
bye the tack for vandning blavitt,nu kommer guldet hem till gotaplastsen igen

hej pa er
\love you all

Kommentarer
Postat av: Mathilda

här hemma är det sommar vi har 22 grader i skugan!!!! O grattis på namnsdagen!!/ love Mathilda

2008-05-10 @ 10:58:45
Postat av: Sarah

Hej, Lillebror!!
Måste bara påpeka att ditt Göteborg förlorade mot mitt Elsborg för ett par dagar sedan...Sommaren här är på tillbaka gång för tillfället. Det är några grader kallare. Fast det är ändå skönt. Lille Liam ökar inte i vikt som han borde, han är lite för rörlig för sin ålder. Ha det gott!!! Kram

2008-05-14 @ 10:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0