Sista veckan hos Mike o Teshia

Sista Veckan hos Mike

Nu hade jag tänkt att jag skulle försöka summera mitt första halvår utomlands. Fast jag vet inte riktigt hur. Men på några vis jag nog inte samma galma håkan längre, jag har nog ändrats en hel del. På några vis har jag nog blivit äldre medan andra har jag blivit yngre. Min uppfattning om världen har ändrats, men mest har nog min uppfattning av sverige ändrats.

Den sista tid har jag saknat pappa mer än vanligt, dels för att Mike gav mej en massa jordbrukstidningar, och då insåg att jag har ingen att prata jordbrukpolitik med. Sen har våran radiostation i sheden spelat låten heaven is a place on earth.... en underbar låt en av pappas favoriter. Sen kan det ju beror på att jag inte har pratat med honom sen typ febuari.

Sen har jag sagt hejdå till queenstown, så kanske mitt supande lugnar ner sig lite, lillebror skvallrade att en del var oroliga för mitt supande. Jag kan då meddela jag har nog mer koll på mitt liv nu än vad jag någonsin har haft. För jag har mer harmoni i mitt liv än vad jag trodde var möjligt. De sista veckorna har allt runnit av mej som vatten. Monty fick ett utbrott på mej härom dagen, så jag stängde av öronen och lät hans galla rinna av mej. Jag har koll på mina känslor, bara för att någon är sur på mej så tänker jag inte låta honom förstöra min dag.

Igår körde jag till invercagill, och satte mej på ett internet café. Passade på att läsa mitt nya mail om min nya farm, tydligen ska jag jobba 6/2 dvs jobba 6 dagar och va ledig 2. men under kalving blir det annat schema, tror jag (jag fattade inte inte riktigt vad de menade de). jag ska bo ihop med 2 andra. Det känns som en för mycket om du frågar mej. men vi kommer att dela på elkostnaden och internet. och det är ju positivt. Var det inte så mycket ny information.

Sen ringde jag pappa på hemtelefonen. Vi pratade i en hel timme och för en gång skull så förhörde jag honom inte utan vi pratade. Han verkade ha koll på de mesta, och sen fick höra hur det var med SG och Anders och Greta o Dahlström. Sen berättade han att Fredrik och david hade varit där och hugt färdigt veden. På någotvis så gick timme väldigt fort.

Så i efterhand så blir man lite sugen på att åka hem. varför ? Ja, inte för att jag saknar er mer idag än igår. nej det handlar mer om att de finns så mycket att göra hemma, så många projekt. Hela våran gård är ju ett helt projekt. det handlar inte om att jag inte tror att pappa klarar av dessa projekt, nej de handlar nog mer om att jag vill bestämma och komma med egna ideer.

Idag är det fredag och jag har 2 dagar kvar. Igår var jag med Mike i Mossburn. Jag tycker om att arbete med Mike. Jag börjar nästan tro att han är den bästa chefen jag har haft. För att jag hittar inga svagheter, han har en otrolig repeskt för djuren, han är väldigt lätt att jobba med, och han förklarar väldigt lätt och nogrannt och sen ger han mej tips hela tiden. men framför allt är han SNÅL. Igår sa han att det är lätt att ha upp till 3 anställda, men sen blir det svår för att har du mer än 3 anställda så måste de komma överrens och sen måste helst deras fruar också komma överrens, annans kan det bli hända grejer. Men har man bara 3 anställda så behöver de bara tycka om mig.

Sen pratade vi ensilage i mossburn, det har gått mögel i det och då kom vi in på att det på vattenhalten i ensilaget. det lite konstigt att de timmarna i bilen med mike, då lär jag mej många saker. så därför har jag bestämt mej för att hålla kontakten med Mike och hans familj. För man behöver nätverk för tänk om jag kan ta alla goda egenskaper från dem alla. Tex om man kan ta Pappas nödlösningar, Anders lugn o stillsamthet, Gunnars affärsinne och sen Mikes snålhet och organisiation. Då kan man lungt säga att jag har en bra grund att stå på.

Idag är det lördag, jag har inte jobbat en enda timme idag, jag sov till 10 sen har jag bara packat mina saker. Igår kväll kändes det lite vemodigt, jag funderade på om jag ha lärt mej mer om jag hade stannat hos Mike. Körde till Invercagill, bara för att skingra mina tankar. insåg att mina pengar håller på att ta slut. Såg Indiana Jones filmen, blev lite besviken faktiskt. men sen har jag inte sett de gamla Indiana Jones filmerna på särkert 8 år heller. Satt på interent några timmar. lyssnade på Winnerbäck nya singel, en helt okej låt ge mej några veckor att få den att smälta in. Pratade lite med Gunnar men det bröts hela tiden så det gick inte så bra.

Jag läste även emailet från Clarie, en av dem jag ska jobba ihop med är en 21 årig kiwitjej, sen såg jag att ja även ska bo med henne. så här långt in i mail trodde jag nästan att jag hade fått jackpot, men sen såg jag att jag även ska bo i hop med hennes pojkvän också. Nu sitter jag här och funderar på om jag vill att hon ska vara snygg eller inte. Fördelen med hon är snygg, är ju att hon har förmodligen vackra vänner, nackdel är ju att jag är inte direkt känd för att låta bli andras flickvän vara. jag har kommit framtill att bara hon inte är korkad. Sen kan man gissa att hon stora bröst för det avlar de på i Nya Zeeland. Sen kommer jag ha en chef till 15 Juni, för att sen få en ny. Verkar som att jag kan få en kvinna som Herd manager, kan bli intressant.

Imorgon väntar kanske 4-5 h arbete sen sägar jag Tack och hej. På väg mot nya äventyr.

Nu har jag sutit här och ch läst några gamla blogg inlägg. Måste väl ändå säga att jag är ganska nöjd med hur jag sköt mitt bloggande under mitt första halvår. Det har varit lite sämre med email till folk, men jag får bättra mig lite. Sen börjar det väl bli dax för nya brev till farmor och mormor.


Kommentarer
Postat av: VG

Jaa vi alla saknar dig med.... jag har nyss fått hyra 3 filmer utan att ha någon att diskutera med eller blåvitts framtid. Jag har plötsligt inte någon att prata engelska med efter event eller en dag :( lite tråkigt

Vi hörs

2008-05-30 @ 19:31:15
URL: http://Vgemilsson.blogg.se
Postat av: Sonja

Hej svejs!

Nu är lillebror i Osby och bygger hos storasyster.

Hjärter har det lite ensamt men jag pratar med henne ibland när hon är inne. Rasmus är hos oss denna veckan så Mathilda är lite sliten och smiter från de flesta göromålen. Therése har konfirmations-

undervisning denna veckan. Henrik är lite sliten, det är jobbigt att mjölka morgon/förmiddag om jag jämför med dina tider. Annars allt väl, ingen större affär av 31-årsdagen igår. Ingen kom ihåg bara jag. Kram mamma

2008-06-25 @ 09:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0