Milfords Sounds


Milford Sounds

Nu har jag gjort det som alla har sagt till mej att borde göra innan jag flyttar norrut. Jag har varit i Milford sounds. Vad ska man säga så efteråt, mer att än det är en upplevelse. Bara resan dit är egentligen tillräckligt, för man passerar igen som många olika landskap. Man har stora betesmarker, stora vildmarker, sjöutsikt och tätta skogar, berg och dalar.


Själv får jag en känsla av hur liten jag är. För jag står på marken och berg är så höga, men för jag en känsla av liv och frihet när jag står mellan de stora bergen. Låter kanske lustig men det känns som att världen blivit större på någotvis. Jag köper en kryssningsbiljett, för mina sista pengar. Kryssning innehåller det mesta vi ser sälar, dricker vatten från ett vattenfall och får reda på att det är den snabbaste växtande regnskogen i världen. Jag träffar en trevlig misonnär från holland, vi pratar fotboll, religon och resplaner.

så efter 3 timmar tur på båten sätter jag mig i bilen och kör de 30 mil hem igen.


Nu sitter jag här i min lilla lägenhet igen och dricker en öl. Jag tog över hundra bilder under båtkryssning. jag ska försöka skicka dem till så många som möjligt. men det går inte att beskriva vad jag har sett varken med bilder eller med ord. men jag kan säga att båt kryssning kostade 450 kr och den var värd det !


Kommentarer
Postat av: Sonja

Vi har vår igen efter att ha haft sommar några dagar.
Hela trädgården är full av äppelblommor, men eftersom det blivit lite kallt igen + frost ibland om nätterna, så blir det nog inte många äppel. Vart flyttar du nu?? Dina bröder har hämtat DVD-filmen men skickat, nej det blev för tungt. Kenneth är i det närmaste klar med vårbruket och jag har en massa deklarationer kvar att göra. Ha det gott och en bamsekram./Mamma

2008-05-18 @ 17:49:17
Postat av: VG

Hej du.. det var ett tag sen, jag spendera inte så mkt tid framför datorn, utan jobbar med mig själv på olika vis. 1 juni är det event i älmhult :P kommer du? haha

Det hade verkligen varit trevligt att få uppleva den fantastiska resa men inte nu.

Jag hörde att du ringde för ett par dagar sedan och det var längesen vi snackade, vi får ta och göra det någon dag framöver,

Vi hörs

2008-05-20 @ 20:31:06
Postat av: syster therese

var längesen vi pratade får inte ihop sommaren ... puss puss å dig

älskar dig

2008-05-22 @ 19:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0