Filmer


Filmer


Detta inlägg för många av er där hemma kan bli ett banalt inlägg, men jag bryr mig inte så mycket.


Efter ännu en kväll med en bio och en romantisk komedi, sitter jag här upplyst och lycklig som vanligt. Detta har gjort att jag började fundera på om de finns någon annan som är så lätt road som jag. För mig räcker det oftast med en bra film, blir ofta en romantisk komedi eller en true story. Jag har räknat ut varför, det handlar inte om att jag glömmer mina bekymmer eller att jag kan försvinna in i en dröm värld.  Nej det handlar om filmer ger mej hopp ! Så enkelt  är det, för vad brukar hända i romantisk komedi, jo antingen gör kille eller tjej något korkat eller så gör båda det, men till slut får de varandra ändå eller hur ?


Det som gör att de alltid får varandra, är att någon gör comeback, någon av dem säger till sig själv att inte ge upp, eller så sväljer de sin stolthet och bestämmer sig för att bevisa för den andre att jag är värd dej !

Eller så är det någon i deras närhet som förklarar för dem att de har varit korkade, och sen lyssnar den person på den åsikten och inser att den har varit korkad.

Dagar som denna undrar jag om finns något som man inte kan göra comeback i från(så vidare att man inte dödar någon).  För att de är jävligt svårt att tycka illa om någon, som man har älskat på någotvis. speciellt om den person sen gör att för att bevisa sitt misstag bara var ett misstag. Men att göra comeback, så finns det klart en massa olika grader, vissa saker kanske räcker med att säga förlåt, medan andra kanske kräver att man visar att man är värd dem igen.


Men själva grej är att de är aldrig för sent, man kan alltid komma tillbaka.


Undrar vad som skulle hända om tex Isarel sa nej vi ska inte ge igen, vi ska öppna våra gränser, alla är välkomna, vi kommer att utreda alla brott men alla är lika inför lagen.

Vad fan skulle Hamas göra då ?

I början skulle de väl bomma satan, men om ingen brydde sig, hur lätt skulle det då vara att rekrytera nya självmordbommare... de skulle bli ungefär som att ta en dynamit gubbe och traska ut i skogen för att sen spränga sig själv. känns mycket svårare att sälja in en sån grej.


Finns en film som heter my last kiss, som förklarar just detta med comebacker väldigt bra.


Nu ska jag sova lite, drömma något vackert och vakna lycklig


Idag hände något underbart....... jag kom in i butiken och där såg jag den... 30 sekunder senare hade jag i min famn och jag var som ett barn på julafton....


Låt mig förklara

I dec 06 satt jag i min lägenhet i Liatorp och var inne på quicktime sida på internet och tittade på traliers för kommande filmer. Då såg jag den första gången, en underbar tralier, såg att filmen var baserad på en bok. Det tog 2 veckor för Älmhults biblotek att få hem boken. Efter 2/3 in i boken förstod jag, poletten trillade ner och efter den stunden så blev mitt liv mycket lättare. Vad gjorde jag då,när jag låg där i soffan helt upplyst av livet, jo jag ringde johan, han sa gratis. sen pratade vi en stund om vad som hade hänt. Lycklig som jag var kunde jag inte hålla käften utan jag körde hem till henne och förklarade vad som hade hänt och vad jag hade upplevt. Hon tittade på mej som jag var en utomjording och sa jaha. Jag förstod ingetting, blev nog lite frusterad att hon inte förstod själva grejen. Så jag försökte förklara.... men på någotvis framstod jag fortfarande som den korkade. Sen ringde Morgan och jag förklarade vad som hade hänt, han sa också gratis efter en stund förstod jag att människor som inte har läst böcker som handlar personlig utveckling hade svårt att förstå vilket framsteg jag hade gjort. När hon hörde detta blev hon ju inte gladare eftersom på det sättet jag sa det, fram gick hon som en idoit. Hela kvällen fick jag sota för det, men lustigt nog kunde inte röra min inre lycka. För jag var genuint lycklig......


Om ni vill ha reda på vad jag förstod i boken så LÄS den.....Boken heter Way of the peaceful warrior


Så vad var det jag såg idag då, jo det var filmen. Filmen heter peaceful warrior


Om ni/du vill göra en vanlig kväll till en underbar kväll så hyr den !

Om ni/du verkligen fånga filmen kan ni/du göra hela veckan underbar. !

MEN om ni/du vill förändra era liv så köp/låna boken !


Ett citat från film

"The journy is what bring us happines, not the destation"


13 Maj

Idag var en annolunda dag här hos mej. Jag hade en sovmorgon, men jag hade lovat Mike att hjälpa honom med några kvigor i Mossburn. Så efter frukost traskade jag bort till Mike, men han var inte hemma, så jag skickade ett sms till Mike och undrade när vi skulle åka. Vid halv 11 ropade Mike på mej i radion, och sa att vi skulle åka kl 11 och att jag skulle äta lite innan. Istället för att köra till mossburn, så skulle vi vacinera kalvar någonstans i ödemarken. Vi vacinerade 400 kalvar på 2,5 timmar. På den farmen där kalvar var hade preccis blivit köpt, av Mike partner Craig för 12 miljoner $ !!!!!

Farmen är på 500 hektar. Det gör att ett hektar här kostar ca 120000 svenska kronor.

Jag säger bara om någon erbjuder dej det pappa så sälj för fan.


Det roliga med den här nya farmen är att det 2 farmer som har gått ihop för att köpa den farm för bara ha den till fora upp de kvigkalvar som de båda farmerna får.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0