Ashburton

hej på er Nu kommer det kanske mest efterlängtande inlägget på länge. Om ni kanske trodde att jag har fått skrivkramp. Massor har hänt sen sist, svårt att veta var jag ska börja. Men istället för att börja från början så börjar jag med just nu.

Den veckan har jag bott ihop med en 20 årig kiwitjej (Juliet), som vanligt vis pluggar på universitet i christchurch. Vad kan jag säga om henne att mer än hon är 20 år, dvs jag har inte diskat på några dagar sen är hon lite naiv när det gäller vissa saker. Men annans är hon okej, varken snygg eller ful. Sen har jag träffat en till av min arbetskamrater sophie. Trevlig tjej, efter några att vi har dagars arbete ihop visade det sig att vi samma tankar när det kommer till kor och arbete. Så hon kommer att göra det lättarbetat för mej. Min andra chef har fastnat i Zimbambe, han skulle ha börjat arbeta 20 juni, men sen dog hans papa så han åkte hem. Och nu släpper de inte ut han så ingen vet när han börjar.

Den senaste veckan har jag sett alla 7 säsonger av The west Wing. Till en början var det mest för att fördriva tid men sen vaknade min politikiska sida. Detta har väl gjort att första gången saknade lite att gå min kultur och fritids möten.

Sen var jag på information möte med Synlait. Synlait är ett väldigt lite mejerieförtag, som säljer 90 % utom lands ch specilerar sig på special produkter. Efter någon timme info, (dels eftersom en ouppfostrade svensk ställde för många frågor ) blev det mat, sen frågsport, sen åkte vi hem. Vid mat passade jag på att fortsäta att terrosiera vd med frågor om ekonomi, marknadsdelar, affäridé sen hade ja några om jordbruk, så han skickade mej vidare till den som kunde mest om jordbruk bland dem som var där. Efter någon timme med honom så insåg jag att jag kunde inte få mer svar.

jag skulle ha gett er mer info men nu ska mitt data cafe stanga

over and out

Kommentarer
Postat av: Mahtilda

det låter som att du pratar lite mycket tycker jag!! jag saknar dig puss love you

2008-07-01 @ 19:31:05
Postat av: Vg

Eventet var hel grymt och du skulle varit där.



MSC var hel grym och väldigt rolig :P





du får tänka om ang, om du inte ska åka hem för det årliga eventet;P

2008-07-07 @ 11:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0