Good evening

nu ar det nagra dagar sen jag skrev. Mike internet har spelat sprat med oss. mycket har hant sen sist, jag har blivit bort tagen fran mjolkning schemat, so nu hoppar jag bara in om de behover mej. och sen har jag blivit flyttad fran skit jobben till mer avancerade jobb...... i onsdag fick jag ett roligt jobb, det var jag allan mike doug som skulle dela 45 kor 100 kalvar. jag var lite undrade hur deskulle ga till. man satter sig pa fyrhjulingen sen ar bara att gasa , dvs man cirkulera runt flocken och kalvar bli radda och spring at alla hall....maste erkanna att driva kor 50-60 kmh ar riktigt roligt....... tog ca en halvtimme......

har pa farmen jobbar ocksa 4 man fran filipinerna, och dem har svart att se varfor jag inte ar gift.... sa de tycker att jag ska komma till filiperna sa ska de hjalpa mig...... jag sager att jag klara nog det sjalv,,,, men de ar hopplosa... de sager hela tiden good wife very good in house and very beatiful..... har aldrig traffat nagra som forsoker gifta bort sina kvinnor hela tiden. till slut sa jag till den ene av dem att jag var har for traffat kiwi (dvs tjej fran NZ) och de budskapet spred sig snabbt bla mina kolleger. Lousie som ar en kiwi pastar att kvinnor ar svarflortade har,  men jag vet inte. har bara sett en vacker kiwi an.

sen har sett hur det gar till nar man provmjolkar 1200 kor, det tar ungefar en timme extra och 2 man extra, gick ganska bara pa kvallen,men sen pa morgon blev allan daligt sa vi var en man kort och fick gora the "cuping" dvs jag satte pa maskinerna, det kanns i ryggen nar man satt pa 1200 maskiner i karusell som snurrar i 7 kmh....
efter frukosten fick jag betesklippa paddox 54 kul att kora lite traktor, var ett tag sen sist

sen har varit i storstan GORE typ som almhult och handlat mat. hade ingen aning om att jag var sa krasen nar det kommer till mat..... och dyr ar mat ocksa...... en vanlig hard ost 2 kg 350 svenska kronor !
kan meddela att jag inte kopte nagon ost. sen hjalpte melinda och allan mej med att kopa vetemjol nagon dar hemma som vet vad vetemjol heter pa engelska ? det var i affaren som jag sag den vackra kiwin. 
sen nar jag hade betalat och burit ut mina kassar gick jag igen for att hjalpa melinda med sina kassar
for allan satt i bilen med barnen
efter jag tagit den sista kassarna och gatt ut
sager kassorskan: do you know that guy or is he just been really nice ?


nagra tips om NZ
ett rum for toaletten och ett for duschen
alla dorrar oppnas inat
om man ska kopa smagodis, sa en pase till varje sorts godis..

nej nu kokar aggen sa jag maste ata frukost....

over and out

 p.s jag vid haller att if you haven't seen NZ, you haven't lived
trots att maten ar kass d.s


Kommentarer
Postat av: Marcus

Hej Håkan. Mjöl heter "flour" och uttalas likadant som ordet "flower" som ju betyder blomma.
Roligt att läsa om hur du har det. Ser fram emot nästa inlägg. Ha det bra och lycka till med maten.
Hälsn. Marcus Ottosson med familj

2008-01-12 @ 13:09:07
Postat av: syster therese

det värkar vara kul ner in nya zeeland
haha ha det så kul .. puss puss love you
miss you

2008-01-29 @ 16:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0