first day in NZ

hej på er

här kommer första inlägg på den blogg.

när jag flög från köpenhamn till london... en underbar solen sken och jag hade fönsterplats....... på väg av på planet träffade jag sebastians familj... de skulle åka samma resa som jag och tror att det var tack vare dem jag komm rätt på heatrow.....de skulle besöka en släkting. flyget till hongkong gick bra trots att jag hade  fönsterplats och knappt fick tv till att fungera. men i hongkong kom problemen jag hade ju glömt att skriva ut en kopia av mitt working permit vilket gjorde att jag var tvungen till att köpa en biljett tillbaka från auckland to hongkong för att komma in to nz........ fick ringa telefonbaken från HK för att flytta pengar sen dra kortet. det  var väl okej men när jag väl kommit in i NZ så skulle jag reklamera min biljett, enligt hon in HK it should be esay, nej det var det inte. nu har gjort det men tog mej en halv dag vilket gjorde att jag är kvar  auckland istället for queenstown. so then I had to call my boss Alan and förklara att jag inte var på planet. My boss is a very nice person because he was laughing at me instead of be angry....

last night was and a nice called kelly took at sunset boat cruise rigth out side habour of Auckland

this afternoon I have been shopping, sunglasses, shoes, shorts and some  singles. passade att få en massage också för hela 100 kr...


jag lägger ut några bilder  från gårdags cruise

hej på er

p.s förlåt att blev lite svensk-engelska d.s

Kommentarer
Postat av: Sonja

Tänk vad bra det kan vara att ha alla papper med.
Kan också meddela att Du idag kl 05.18 svensk tid,blivit morbror till en stor gosse på 4 465 gram och han är 53 cm lång.
Tack för SMS i morse, jag förstår att min ålderdom skall tillbringas i NZ.
Kram mamma

2008-01-04 @ 08:17:24
Postat av: Vg

HELLO. Then I guess it's the perfect place to live...I will spend my glory days in France, just so you know... But around 2200 euro is good if I want to visit you :P

2008-01-05 @ 15:27:46
Postat av: Therese

hi hakan I promise that I will come and visit you in New Zealand maybe that whole family.
I think that it´s bad that you can´t come to my confirmation and henkes graduation.

KRAM

//SYSTER THERESE

2008-01-05 @ 17:22:55
Postat av: syster threrese

haha it sonds a lite bit fun i hope it is. it bad that the chess is so (dyr) .love you

2008-01-13 @ 18:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0