nagra med manga tankar

14 feb

idag trodde jag att skulle vara trött för somvanligt fastnade jag en i bok igår kväll till midnatt. men jag blev inte så trött. så jag läste färdigt boken. som somnade jag vid 11 och sitter jag här kl 1315 ny vaken försov mig lite en timme eller så... börjar om en kvart och har inte ätit lunch. kokar några ägg..... under tid jag skriver, under tiden jag mjölkade idag var jag lite uttråkad, började fundera på om jag verkligen borde göra det. kanske jag skulle och jobba med något annat... för det kanske finns andra saker som jag är bra på tex jag kanske är bra fastighetsagent, vem vet, någon av er kanske tycker att jag kan  vara bra på allt, om jag bara vill. sen funderade också på om jag har blivit mer storstads människa här. har lite svårt att se mej själv boende i liatorp när jag kommer hem.... känns lite s¨ått på något vis, lite ensam.... så om jag inte byter bransch så känns linköping lite lagom.... finns gott om gårdar borde vara enkelt att få jobb....

Mjölkbilen var försenad idag med en halv dag burkar komma vid 8 am men kom 2 pm, så vi fick vänta, Monty var inte glad. sen hade vi en mastit check idag och hittade 11 st vilken var alldelse för många... sen kommer min ev nya chef nästa vecka för att ha en arbetes intervju med mej.... min  allra första faktiskt, om man inte räknar den med Gunnar förstås. Känns spännade, men jag vet inte om jag vill ha jobbet än. tror att det kan vara nyttigt att inte veta, så jag inte säljer mej för billigt.....imorgon har jag en late start kl 7 så jag sova länge om ni grannar inte startar sin motorcyckel i garaget förstås, men jag har varnat honom ikväll eller rättare sagt hotat honom...

 15 feb
idag är jag pigg och känner mej stark.... hade en bra start tycker jag vaknade vid kl6 snozzade till 645. har läst en bok till nu har jag bara 2 kvar. har funderat mer på det där jobbet är ganska aäker på att kommer säga nej... nästan oav sett vad dem erbjuder för att. ville komma någon annanstans men kan inte säga att man har rest runt på nz om man har varit i wreys bush i 16 månader. det är ju som på  stå att men har rest runt i sverige men varit i höör i 16 mmånader. funderar på om kanske kan komma här i från redan i april. kanske komma till någon farm där dem gör mer än att bara mjölkar, sprutar tistlar, och hämtar kor. så tänker jag just nu i alla fall.

Nu vet varför jag inte riktigt nöjd med min sistuation, jag får inte bestämma, jag får ha en åsikt, men den betyder inte så mycket. Jaså gör ni så i sverige, men här gör vi så här och det stör mej något oehört. De har också rätt i visa saker, för jag är fan ta mej överkvaliserad för deras jordbruk.

17 feb
Idag är en blåsig dag. min sommar i nz är slut, nu går jag mot höst och vinter. hösten varar ungefär till mitten av maj, sen blir det vinter. Har fått mer information om jobbet. han vet om att jag planerar att åka till australien i januari nästa år. så han kommer nog erbjuda mej ett jobb till slutet av december.  Jag vet vad jag vill ha för att stanna; en bostad med fast telfon, 36000 $ för 6 månader får jag detta så kommer jag att säga ja för då blir det fri bostad, fri el, ca 30000 kr i månad.... men du skulle ju resa menar ni, snat men jag kan leva hyggligt för 10000 kr i månaden, dvs att jag kan spara nästan 10000 för varje månad vioken innebär 60000. känns som att jag kan behöva dem, när jag åker till australien och om jag känner för det kan jag flyga tillbaka hit, och stanna nån månad....
vi får se hur det går på onsdag.


Kommentarer
Postat av: johan

De är lite trist att man inte kan sova hehe. Hoppas allt löser sig. Vi hörs om någon dag :-) göttt då kommer du att få höra...

ha de

2008-02-19 @ 04:16:48
Postat av: Mahtilda

Hur många böcker har du läst? jag hoppas det går bra på interjuven! och lite trist att inte kunna sova så mkt!!!!!!!! love you kram Mathilda

2008-02-19 @ 18:21:16
Postat av: Vg

läste blogg i all min hast

Trevligt att läsa hur du tänker om allting osv för jag känner igen mig faktiskt

En fråga: sänder de Dr phil's show där??

Vi hörs

2008-02-20 @ 21:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0