2,3,4 febuari


2 feb
hej på er

Första dagen på jobbet efter ledigheten var jobbig. för igår kunde jag inte sova, för många tankar sprang runt i huvudet. sen saknade jag hjärter, var alltid så skönt att ha henne i sängen speciellt när man är bakis. Jag hade cup on tjänst idag, jag kan säga att det känns i armarna när satt på 2400 mjölkmaskiner på en dag. Det som gör det så jobbigt är nog att man gör bara det, armarna får ingen vila mellan, man behöver inte hämta några kor eller något sånt. det är lite som att stå vid ett rullande band. usch vad jag klagar känns det som.... gör jag det ?

Fick frågan i helgen if I was homesick ? jag sa nej tjejen tittade förvånade på mig och sa so you don't miss your family ?
of course I do svarar jag so when you are homesick kontrade hon. Nej svarade jag men jag saknar min familj, men inte så mycket sverige. Har en känsla av när det blir juni och ni har sommar. Så kommer jag nog att sakna mitt land. Fast jag är nog mer stolt svensk idag än var för en månad sen.


Nu har jag varit borta i en månad. Känns inte riktigt som en månad. Varför vet jag inte, eller kanske för att inte riktigt har börjat jobba för den senaste veckorna. just nu försöker jag bara ta mej 10 dar i taget. Nar jag är ledig nästa gång ska jag till queenstown, har redan bestämt mej för det. kanske har tur att träffa några svenskar, hade varit skönt att någon som kan prata med på riktigt. Den gården är inte så social som den första. Frågade Monty vad han skulle göra den 13 feb, dels för att han tagit extra ledigt just den dagen. han svarade bara you just kep on thinking on that one !

Lite tråkigt tycker jag. Så det här stället hade louise som vet allt om alla och som tycker om att berätta egna och andras histoirer från livet dvs en skvallertant. men rätt sort skvaller tant  inte en som pratar skit utan en berättar vad hon tror. Det var fler mjölkningar som vi pratade skit. Nu får man va glad om höra ses i morgon. idag var hemma kl 17, anledning till det var nog att vi har flyttat 2 herden nämare och tagit bort dem som inte var i kalv tror jag. så vid kl 19 så hade jag ätit, tränat och duschat. sen dess har jag legat här i sängen och läst dr phil är snart färdig. Fick reda på idag (från boken) att jag med största sannolikhet kommer att bli en fantaiskt pappa, dels för att jag har en fantaisk pappa själv, men sen har jag haft husdjur, vilket tydligen gör mej lyhörd för andras varelse behov och begär. sen kommer jag att ha stor respekt för kvinnans åsikter eftersom jag har en god relation med min mamma, men också för att jag har bott med fler kvinnor samtidgt dvs mina systrar.


Enligt Dr Phil finns det ingen som 100 % rätt men man bör sikta på 80 %


tänker avslut med typisk håkan grej idag. köpte aloevera fredags i mina brända axlar, och då sa dem att jag skulle hålla den kall.

så igår när jag kom hem råkade jag lägga den fysen, så när jag skulle ha den så var den stenfrusen. lite roligt tycker jag


3 feb
idag blev dagen där jag inte åt, inte gjorde någonting mer än grät jag har mer eller mindre lipat hela dagen. låt min förklara: jag började läsa boken  P.S I love you by ceceila ahern. vilken bok ! jag har gråtit från första kapitlet till sista och vi pratar inte någon tår i ögat utan vi pratar floder mängder med floder , en hel toarulle har gått åt att torka tårar med.

jag hoppas att du fick mitt sms mamma, hoppas att du fick en underbar dag.


efter en sån här gråtfylld dag brukade jag alltid tvinga hjärter i säng, kila henne under hakan, och sa visste  hon och jag att vi älskade varandra. Fan va jag saknar min katt dena veckan. ibland är det skönt att gråta, livet handlar inte om de stora stunderna, utan de små onda som goda ...... jag borde duscha för att sen sova, för kl är22:30 och jag borjar jobba vid 0430.... har en halvtimmes sovmorgon.... nästa gång jag väljer gård ska jag vara mer nogrann....


imorgon kväll ska köra in till stan för att läsa lite mail, hade tänkt att vänta tills imorgon men orkar inte. känner att jag behöver läsa några kommentar från er där hemma. 


4 feb
Har en sån dag som jag inte borde berätta om, för idag badar jag i självömkan. vet inte varför tror att det beror på boken. när jag hand såna här dagar hemma brukade sätta på vänner, eller köra hem till familjen, eller ringa dem. men nu sitter jag i mitt lilla hus, regnet öser ner, kallt som om fan. eller så brukade jag ringa anette för att höra hennes röst brukade pigga  upp mej, precis som hon brukade ringa mej när hon tyckte att hennes liv var skit. men nu ligger jag här och försöker skriva mej ur min självömkan, för om den blir långvarig så kanske den stannar kvar.

några positiva saker hände också imorse rikard pratade mej och försökte nog även skämta med mej. sen träffade jag montys fru igår, trevlig och alldelse för snygg för honom.

har en känsla av det här året kommer gör mej starkare och utöka min comfortzone
nej nu sk jag sova och sätta stort liv på repeat.

Nu är jag vaken igen kl har blivit 12 och kokar nypotatis har funderat på grej under tiden jag sov...


Vad är modigt, vad gör man, hur gör man och när är man modig ?
Man säger oftast att man är modig, när man hoppar bungjump eller när man hoppar fallskärm, han hör det sällan när någon byter karriär, eller startar eget eller när man hoppar ur ett långt förhållande bara för att det funkar inte, nej såna beslut i frågasets istället. även om förhållande handlar om han slår henne eller tvärtom. då i frågasets varför han eller hon inte lämnade tidigare istället för att berömma hon/han mod att verkligen lämna. Hur har världen kunde bli så dömande ?
Varför måste alltid anklaga folk innan vi kan uppmuntara dem ?
Har svårt att se någon skulle gå igen problemet med att byta karriär, om de verkligen trivs på sitt gamla jobb !
Är vi rädda att någon annan ska lyckas bättre än oss själv ?
Varför jämför vi oss med varandra ?
Våra liv ser ut så här eftersom vi har gjort våra val. Det var jag som valde att åka ner hit, men ändå klagar jag på väder, mat och att jag saknar er. Jag borde inte klaga, för det var jag som gjorde valet. Man kan inte ge upp, bara för att det gör ont eller att det tar emot. För trots allt är det jag som är kapten över mitt liv  och ni är kaptener över era liv. Därför ska jag försöka vara mer uppmuntarande mot er och mot era val.

Nu är mina potatis färdiga, nu ska jag bara steka mina fiskpinnar, sen är det lunch


Tänkte dela med mej av lite underbara minnen


Mamma, kommer du ihåg när vi var på lasse i varberg och vi stod pratade om livet samtidigt som solan var på väg ner !


Pappa, kommer du ihåg hur vi slet med utgödslning i vintras och hur till slut lyckades genom att använd våra kloka huvuden.


Henke, minns du lasse i linköping, hur puliken tystnade när det blev "lång dag " och plötsligt var det 2 bröder från småland som ägde !


Viktor kommer du ihåg halmstad i somras, jag kan fortfarande höra sången på vägen hem... så göra vi när vi krossar HBK, vilken känsla eller hur


Thessan, kommer du ihåg när vi åkte till växjö bara du och jag och hur vi handlade för mycket, jag kan fortfarande se din leende den dagen.


Mathilda, kommer du håg när du fick din snowboard, jag kan fortfarande se min lilla lilla syster springa glädje varv i huset av lycka.


Det var några minnen, som är lite speciella för mig men vi ska skapa mer genom åren.

njut av dagen som kommer och ta hand om varandra
 
Veckans citat
"DON'T LET WHAT CAN'T DO INTERFER WITH WHAT YOU CAN DO"
John Wodden


ha det bäst


lov you all


Kommentarer
Postat av: Mahtilda

Ja det var några fina minnen!!Jag minns när du skulle reta syster med att ge supernanny och hon blev så glad!!!!!!!!!! Hon fattade inte att vi menade att hennes barn var jobbiga!!!!!!!!Och att för att du och mamma är så snälla!!!:):):) Love you puss puss love you

2008-02-05 @ 17:32:53
Postat av: Mahtilda

jag mendade tack för att du och mamma är så snälla!!!!!!!!!!!!!! love you

2008-02-05 @ 17:34:19
Postat av: Marcus Ottosson

Tjena Håkan,
Trevligt att läsa lite om dina äventyr och tankar.
Lycka till i fortsättningen, vi hejar på dig.
Hälsningar från Marcus, Carina, Josefin, Andreas och Julia.

2008-02-05 @ 17:49:32
Postat av: VG

Tjena... jaa en helt oförglömligt kväll
Hjärter gillar verkligen när man kila henne under hakan. det har jag också märkt. Hon sitter många timmar framför fönstret och längtaqr efter dig ;).
JA alla har vi samlat oförglömliga minnen, du alla de gånger vi har åkt hem efter varit i växjö och diskuterat filmerna vi sett. Själv har jag ju när vi tittade på snowboard och jag sa: "jag tror vi har en svensk mästare i det här"

2008-02-08 @ 17:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0