2 dagar ledigthet

Nu sitter jag har pa ett internetcafe och ska forsoka sammafatta 2 dagar ledighet  i queenstown. jag blir alltid kluven nar jag ar har.

Har alltid haft kanslan av att jag ar en lant manniska. men jag borja undrar pa nagot sa trivs bast nar jag ar i denna stad. nar jag kan stiga upp vid 7 tiden, ga till starbucks kopa min latt, mota folk pa gata som ar pa vag till jobbet, med sina fina klader, kostymer hit och dit. da gar jag omkring och ser pigg och med ett leenede fran ora till ora.  de moter min blick pa gatan nar vi mots de ler snallt, men jag tror att de undrar varfor jag ler. jag tror jag ar aldre an vad min kropp ar. pa nagot satt kanns det sa.
Samtidigt minns jag hur hon och jag vandrarde i skogen en hel dag. solen sken och sverige var sitt basta humor. Da var jag ocksa lycklig, precis som jag ar nu.  I mandags kvall traffade jag nagra amerikaner,  drank for mycket sprit, men hade det riktigt trevligt, vi diskuterade varldens problem eller usa. och vad som ar bra med sverige, for han skulle till europa i april. han hade tankte aka till stockholm, men efter nagra timmar med hakan blir det nog goteborg istallet eller kopenhamn. For jag gillar dem staderna, goteborg for att IFK sa klart och sen for att jag kan kora i dem staden, sen kopenhamn ar ett kaptiel for sig. har man gott genom parker och tradgardar kar och lycklig, sa far man en vis karlek till staden, speciellt om man har blivit utsatt for en bjornattack..........

Men att vakna bakis ar ingen hojdare precis oavsett i vilken stad man ar.  men med lite kaffe, mat och solsken sa blir det lattare. det gick till middag sen blev det en ol pa uteservering, solen sken, himmeln var bla, och jag skrev brev till mormor och farmor, med winnerback i orat. men sag inte till dem roligare om det blir en overraskning.
Sen sag en bio film, pure gold helt okej film, kan tyckas lite fel att ga in och gomma sig i en biosal nar det 27 grader varmt ute. men ni som kanner mej, hur jag ar vad det kanner film och bio...... sen gick jag tillbaka till min irlansk pub, at en pasta drack en guiness saklart. tog upp min bok..... forsvann i den varlden. efter nagra timmar fick jag sallskap av min ameriknska vanner fran gardagen, dem var i samre kondition an mej. vi pratade en stund innan de forsvann vidare.  det blev en ny ol en kilkenny, timmar ran ivag.  det kom ett band vid 9 tiden.... efter en halvtimme var stallet packat. Plotsligt satt hela varldens befolkning pa en och samma pub och allsangen skrollade med gamla later som brown eye, girl och midnight special, och lite Johonny cash later. hade vi fatt plats med alla manniskorna i varlden i puben sa hade vi skapat world peace.  jag trivs dess som en fisk i vattnet, att sitta i en bar och prata med folk fran israel, skotland ,england , kiwis, argetina, australien ar lite speciellt, nar sen band gjorde om laten sweet home alabama till sweet home sweden var ett sadan tillfalle jag onskade att ni hade varit har. Jag gick hem ensam vid 1 tiden men det spelade ingen roll. jag var lika lycklig for det, for det var en kvall som man laser om i bocker och ser i filmer. sa jag tror att alla lamnade den puben med extra energi for nasta dag.

nu har jag checkat ut, pa vagen hem ska jag handla mat, posta mina brev kanske skickar nagot vykort till nagon speciell, far se vart vinden for mej idag. 

Imorgon ar Alla Hjartans Dag, jag sitter andra sidan varlden och kan inte ge den kramen  som ni fortjanar, men ni vet redan att jag alskar er, men det kanns som att ar nagot man aldrig kan saga for sallan sa darfor sa sager jag det igen : Jag alskar er for allt som ni har gjort, for de tankar ni har tankt, och for erat kroppsprak for att dessa saker som har gjort er till den du ar ! 

Jag borde kanske valja nagra speciella personer, men jag gor inte det idag, for att da finns risk for en tar for mycket och man kan inte sitta pa ett internet cafe och grata.....

Jag har blivit flexibel, tycker jag spelar ingen roll var jag hamnar, jag anpassar mej och hittar de stunder som kravs for att man ska kanna sig lycklig. Kanns som en styrka.  jag kanske inte ar varken stads eller lant manniska, kanske bara ar hakan..... som trivs i bade overall och kostym...... jag trodde att jag behovde en good kopp kaffe eller internet men nej jag har anpassat mej och upptckte bok varlden istallet. Vad skulle ni kunna upptackte om ni inte hade de vanliga sakerna ?
Kanns som jag haller pa att bli en varlds manniska istallet for att vara svensk, eller nagot ?
jag kanske skulle gora nogot annat, prova nagot nytt jobb
 vi far se vad jag gor vem vet i slut anden sa hittar jag de stunder jag behover for att vara lycklig.

det var nog allt for  den gang

Kommentarer
Postat av: Fridah

Tänkte bara kika in och tipsa om en tävling jag startade ikväll, du kan vinna en bloggdesign (om man nu e intresserad av det vill säga). Kika in.

kramar och nattis. / F.R

2008-02-12 @ 23:42:21
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Sonja

Det är aldrig fel att vara flexibel, det där med stad och land har Du nog fått med i generna. Jag gillar också stan men landet är bäst i långa loppet.
Önskar Dig en skön alla hjärtans dag, vi skall tänka på Dig när vi besöker kärleksmässan i Växjö Domkyrka, en mässa med Winnerbäcks musik.
Många kramar från hela familjen Emilsson genom mamma

2008-02-13 @ 16:42:46
Postat av: VG

oerhört rörande måste jag säga. jag mår fantastiskt idag och känner att jag måste ta vara på varje möjlighet som dyker upp, and so are my intensions.
Jag har börjat träna igen med fotbollen och sträckte en muskel i ryggen samtidigt som jag slå upp skada i foten men det gör inget för jag lyssnade på "who took my cheese" samtidigt som jag smuttade på en Haiti- Guatemala dubbel expresso.

Jag tillsammas med allihopa älskar dig och saknar dig mkt

Vi hörs // Vg

2008-02-15 @ 19:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0