stannar jag eller inte ?

8 aug Nu sitter jag här klockan är halv 10 och väntar på att min kvällsmat ska bli .färdig. Idag har jag gjort ett 12 h pass. I kväll satt jag ca 3 h i traktor. Ibland undrar jag om jag är 2 olika personer. För en del av mej vill ha mer glamor i mitt liv än vad jag har idag. Om de hade varit ett krav på en armanikostym på Arla mötena. Då hade det nog varit lättare för mig vara säker. Tänkt att sitta på en opera i Rom dricka ett glas champage i en skräddasydd kostym med en vacker kvinna i en alldelse underbar klänning. Är det bara jag som drömmer om såna saker ? förmodligen inte men det kanske den enda bonden som gör det.

För någon vecka satt jag och lee diskuterade förhållande hit och dit. Lee flickvän är från Japan och han är Engelsman. Vi pratade lite hur det var att ha en flickvän från en annan kultur. Enligt honom är det fler nackdelar än fördelar. Men jag kan tycka att folk från Älmhult och mej själv har lite för lika tankar. Nej jag vill ha någon som inte tänker som jag. Fast om jag kan göra en önkelista då vill jag ha detta: Någon som kan få mej frågasätta mina tankar och min moral, någon som kan njuta av skogen sköna luft, med en framgångsrik karriär och utseende mässigt klassik skönhet med en rå yta. Så att jag kan stå där i puliken på en av hennes företagsfest, när hon blir hyllad för sitt jobb. Bara stå där när alla hennes manlig kollegor tittar på henne både med fruktan och beundran.

12 Aug Några dagar har gått förbi utan att jag har skrivit något. Jag har varit sjuk eller förkyld. Jag har hittat ett bra sätt att besegra förkyldningar. jag gör 3 saker, jobbar första dagen med hjälp av värktabletter,sover andra dagen och skrattar den tredje dagen. Idag fick ett txt från viktor som sa att jag skulle spara pengar, för att han och jag ska tydligen åka till Kanada och USA under 2009. Min första tanke var ju att vi kunde åka i december eller något. Mest för då hade jag kunnat åka hem och krama thessan och mathilda några 1000 ggr först. Men eftersom vg går fortfarande i skolan. Så får vi väl åka under sommarlovet dvs i början av juni. Om det nu är så att vg menar allvar så blir det ju lättare för mej att efter australien flyga direkt till Kanada och helt enkelt vänta på att vg ska ansluta till kanada. Detta alternativ skulle vara billigare för mej, sen skulle tycka att det underbart att resa runt lite med lillebror i North America. Låt oss leka lite med tanken. Om jag ansluter till Vancover i början av april, då har jag ca 3 mån att lära känna staden att skaffa lite vänner, så att första veckan kan bli lite av visa staden för vg. I kanada vill se och lära känna kvinnorna för de lite speciella. I Usa vill man träffa de stora männen, Vad sägs om Bill Clinton, Art jonark, Michael Clouse, Dan Millman, Bill Gates, Brian Tracy, Michael Dell och Robert Kiyosaki.
Om vi skulle lyckas med att bara en av dessa män har jag en känsla av att resan är värd mycket för oss båda. Sen lockar så klart även Las Vegas, Florida, NY och Wasnington. Sen kommer ju frågan hur länge ska vi traska runt i North America, för mej skulle 6-10 veckor vara kanon. Lagom tid för att se och lära känna människorna i länderna och sen blir man inte en veckoturist. Inte ont med att vara veckotursit, men för 2 bröder som då inte har sett varandra på ett halv år. Känns någon vecka för lite. Dels för att första vecka så ska vi lite av extas av varandras närvaro. Sen ska vi ju lära oss att umgås och att dricka sprit och att vara bra vingmän för varandra. Sen några veckor av att njuta av reselivet dvs träffa nya människor.
Oj, vad vi kommer att ska hitta på mycket bus, Mamma och Pappa.

15 Aug Efter ha varit ledig i 2 dagar här kommer några tankar. Jag har tyckte att alla människor i sverige borde sträva efter att göra Sverige till ett bättre land att leva i. Folk pratar om att politiker förrakten växer oss den svenska befolkningen. Varför kan man undrar ? En del säger att politiker bara strävar efter att makt eller pengar; men jag och David Batra bla säger att politiker har en stor strävan att göra Sverige till ett bättre land. Vi borde fan ta mej hylla politiker istället. För de är de människorna som på någon gång har gått långa kommunfullmäktiger, bara för att de har en dröm om ett bättre samhälle när vi andra har sutit hemma och zappat mellan kanalerna. Jag menar inte att alla borde bli politiker, men någon gång i livet borde du fan ta mej göra någon för att förbättra samhället.
Om ni undrar vad man kan göra för att förbättra samhället, så finns de massor allt från att nattvandra till vara en "storebror" åt ett barn, eller att träna ett knatte lag i en sport. ja tom att betala skatt är väl det enklaste sättet att bidra med något.
Vi vuxna har egentligen väldigt mycket ansvar. Eftersom att jag inte har några barn eller någon partner så har jag lite mindre. För att först kommer dina barn,partner, familjen,ditt land och sist världen. För att vi har ett ansvar för världen, och jag kan meddela att världen blir faktiskt bättre för varje år ! Visste ni att "bara" 17000 barn dör av svält varje dag. Vissa av er kanske tycag ker att 17 tusen är en stor summa, men vi är ju mer 6 miljader människor på jorden.

Jag såg en bio som avslutades med mening What the fuck have done with our life ? Vi var ca 8 personer i biosalongen, när jag lämnade bion började jag fundera på den meningen. Vad har jag gjort med mitt liv och vad kommer jag att göra med mitt liv ? Ibland tror jag att är den ende som ser en actionfilm, och sen efterråt börjar fundera på mening med mitt liv. Bara pga den meningen.

21 Aug Denna senaste veckan har jag jobbat röven av mej eller vad sägs om från kl 4:15-19:15. Frukosten har varit en kopp kaffe några mackor ca 15 min. Och lunchen har jag ätit medan jag har hämtat korna för eftermiddags mjölkningen. så nu är jag rätt sliten, sen har de vairt några andra saker som har bidragit till min trötthet. Min chef är en okunnig idiot. Den senaste har han behandlat sophie som luft och de har knappt pratat med varandra. I måndags gjorde han mistaget att säga till mej att jag var "the boss"när han skulle vara ledig.
Det fick mej nästan explodera, så när jag kom hem skickade jag ett txt till Mike Curtis och frågade om han hade ett jobb för mej. sen skrev jag detta brevet till min chef
Cranos
For the 4 weeks our work environment has gone from bad to worse. My respect for you as a manager has dropped a lot.

Your total lack of respect of Sophies work and thoughts is driving me mad. You need to find a way for you two to get a long. We need work up our team spirit, right now we are more like 4 people running around and trying to work.

I came to New Zealand because I wanted to learn more about farming and leadership. Right now decade isn't giving me any of these things. So if i don't see any large improvement for the 4 weeks, i will resigning from my work at decade daires. I dont like to quit but my time and my life is too short for me to be working somewhere where im not happy.
You should also know that if i had been in sophie shoes, i would have been quit. Right now i would say that sophie is the person on the decade team, who i feel has teached me something.
All people who have been "born" with cows, have a passion about their cows. When i'm starting to feel that i'm losing my passion, i need to sing out and that is what this letter is about.
Cheers Håkan Emilsson

Så nu ligger jag här och har leverat detta brev till alla in blandade. sen kommer jag hem tittar på mobil ser att jag har ett nytt medddelande på min röstbrevlåda, det är Mike Curtis som har ringt. detta var hans meddelande: Hi håkan mike curtis here i just got your txt about a job, and i just want to here how is going for you at monment ? i will try later then i guess cheers

Vad händer om han har ett jobb för mej ? vad gör jag då för att ashburton har jag ett gym,videobutik och väldigt nära till allt ? + plus en kanon person att jobba med, men en väderlös chef. Eller ska jag ta den här chansen att jobba för kanske en av de bättre jordbrukare i nya zeeland. Kanske lära mer än vad jag någonsin kan göra annans. bo själv och sen har vi hans trevliga familj. Dessutom har jag en känsla av att om jag säger att jag ska lämna decade. så finns det en jätte risk att sophie ockkså lämnar. Då står ägarna där med 2 personer på 4 personer farm. Finns en risk att de kommer försöka att få oss att stanna genom att kasta mer pengar på oss. mest på sophie förstås. Eller vad händer om de erbjuder sig att göra sig av med cranos och gör david lansdown manager of farm och sophie herd manager. för då blir det jag och sophie som sköter farmen. Sen får vi en helt ny och sen har vi ricky. Det skulle ju kunna var intressant eftersom då för jag testa mitt ledaskap. har en känsla av att den närmaste veckan vill bestämma om jag lämnar eller stannar.

Nu har våren kommit också, har redan bränt mitt ansikte, så väntar jag bara på korta kjolarna och djupa urringarna. Fan man är lite av en hankatt på våren.
over and out
från en trött, bekymmrade, men hoppfull hankatt från andra sidan världen.
love u all

Kommentarer
Postat av: Vg

Jaa jag var helt exalterad av usa ett tag då jag sett bilder från kalifornia,Ny, Las Vegas osv.



Men jag lovar dig detta:



VI SKA ÅKA TILL USA INNAN JAG ÄR 23 och innan du har barn :P



Ha de

2008-08-21 @ 13:46:08
Postat av: syster therese

jag tycker att du ska åka hem innnan du åker igen för jag vill ha några tusen kramar av dig innan du åker igen



puss puss love you too<3



2008-08-21 @ 21:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0