Jag som resande manniska

detta blir inget vanligt inlagg.

Jag har forandrats, kanske for mycket eller nagot
Nar jag borjade resa var jag full ideal och moralregler, nu ar jag tom
Romantik var for mej, blommor eller ett karlekskort eller en LW spelning, nu ar det ett live band pa en pub och har whiskey i min hand
Jag trodde jag skulle sakna er mer, men det gor jag inte, jag bygger upp er istallet. sa for varje dag blir ni lite vackare och underbare.
Jag tyckte innan att alla som reser flyr far nagot, det ar sant aven jag flyr.
Jag flyr fran vardagen eller att vara fast, viljan att uppleva nagot ar sa stor.
Pa nagotvis ar det battre att sitta pa backpacker och prata karlek med 4 tjejer fran singapore an 4 tjejer fran jonkoping.
Efter ha spenderat en hel helg med kvinnor fran asien, blev jag sugen asien som bade varldsdel och dess kvinnor. Sa trevliga kvinnor och alldelse for snalla.


Efter ha pratat med farmor mormor. Farmor tycker att jag komma hem, mormor tycker jag ska resa medan jag ar ung. Jag vagade inte riktig saga till farmor att det kanske drojer ett helt ar innan jag landar i kopenhamn.

jag flyr ocksa fran att starta familj eller att gifta mej.
for nu har jag snart gjort allt de andra, har drukit for mycket sprit, skaffat mej ett yrke, nu reser jag sen ar det bara familj och giftemal som vantar.

igar insag att jag just nu alskar detta livet. Klart att langtar hem nar man laser henkes blogg(henkeemilsson.blogg.se) om LW, eller nar johan ringde forra veckan. Eller nar man hor thessan och mathilda sma braka i baksatet pa vag upp mot jamtland.

men har ar jag fri, eftersom jag gor detta pa lanad tid sa maste uppleva mycket pa lite tid. Jag tycker att jag upplever en massa saker, men nar jag pratar med andra backpackers sa har jag inte de. de gor saker, jag tittar pa folk, tar in intryck.
jag ser andra saker. de klappar delfiner, jag ser en 45 arig kvinna slita av sig trojan pa stripclub halv 4 pa morgonen. de tar dykarelektioner, jag pratar vader och vind med medelalders man i baren.
de tar bussen och jag far p-boter hela tiden.
de sparar pengar jag koper snickers i varje affar.
De roliga ar anda att jag kanner mej fri trots att mitt liv ar mer planerat an nagonsin. vad ska jag saga mer an jag har en langtan efter nagot battre nagot vackare.

Efter ha lyssnat pa sommar i P1 startade jag en tanke med att gora ett sommar program av den har bloggen, och skicka den till p1. Har jag nagot att beratta ? jag tycker det...

jag traffar nya manniskor hela tiden och hittar gamla vanner via facebook. De gor inte sa mycket, tycker jag de flesta har forhallande, inget ont ibland undrar jag varfor ?

Har ocksa insett sa har efter en manad med ricky att jag trivs inte riktigt med att ha en rumskompis. att jag ar nog mer sjalviskt idag an vad jag var forra aret.

Idag gjorde jag ett forsok att prata med Carl Olai fran linkoping. gick sa dar, pratade lite med hans tjej. har aldrig trafffat henne, nar jag forklarade vem jag var, sa hon den beromda hakan. Hon sa att va tvungna att ses nagon gang, ja sa visst och tankte jag ska bara orka ta mej hem forst.

fan har inte traffat han flera ar nu. tiden gar fort. 8 manader har gatt nu. Mormor sa ocksa att liam borjar bli stor nu. min forsta tanke var vem ? innan det kopplade, for hans skull borde jag vara borta i flera ar, for da minns han nar jag kommer hem. 

har ocksa insett om vi manniskor inte hade 6 sa skulle vi storre problem i varlden. Kanske nagon borde ge Putin lite 6 sa han kunde ge fan i georgien. Igar pa stripcluben borjar jag fundera over jamstallhet, inte riktig darfor jag gick dit men anda. Vissa saker bara hander i mitt huvud.

Fick ett meddelande pa facebook fran min galne norrman han flyger till oz idag, sa vi kommer nog att fira nyar ihop.
Sini den charmiga tjejen fran singapore skickar sms hela tiden, hon flortar hela tiden, jag flortar tillbaka, det ar lite som att spela karleksschack med valdig bra spelare.

ibland tanker jag att nar kommer hem sa maste resa ut igen. for att ha vanner som inte traffar ar ju som att vara kar i sig sjalv dvs lite ensamt.

jag blir nog aldrig mej lik,
henke borjar bli vuxen
sarah ar snart 30 och har eget hus
Vg hojer sin ribba
thessan jagar pojkar och nya klader
mathilda ar ff ett litet barn
Johan ar familje far nu.

Jag ar bara 24,6 ar gammal enligt vuxenpoang.com
alla blir aldre och jag blir yngre.

Ibland fruktar jag for att komma hem, dels for att da vill jag vissa helst lite bilder och beratta spannade saker domjag har gjort eller upplevft om ni kommer inte forsta storhet i det hela.

Tank att vandrar pa gator i osaka med lee and yuka efter ha atit sushi eller en japansk pannkaka och bara se folk, eller att vandra runt i shoppingcenterna i singapore med sini.
fan de har vackt en langtan efter asien i mej.

Just nu verkar det lite som att mamma saknar mej ganska mycket, for att trosta dej lite mamma sa lovade mormor att hon skulle halla sig levande till jag kommer hem, sa ju langre jag ar borta ju langre lever din mamma.
Sen vet reda de flesta att jag ar/alltid kommer vara din pojk. men vem hade kunnat tror att jag skulle klara mej sa har lange utan min kara mamma.

nu maste jag ga
tack mathilda for att du inte vaxer sa snabbt, du ger mej hopp puss
all karlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0