bland superhjaltar och tryggd stamning pa jobbet

3 Aug
Så här några dagar efter våran fest, har jag hittat orken att skriva ett nytt inlägg. Om ni undrar hur festen var så var den bra och min baksmälla var även värre. Jag börjar bli gammal för att stiga upp kl 6 när man har kruppit i säng kl 2 är svårt trots att man var lite halvfull. På festen fick jag några tankar som man kan tolka på olika vis. De flesta skulle nog säga att jag är ett själviskt svin, medan väldigt få skulle säga att jag är målvedveten. Till hänsyn till min kära mamma tänker jag inte förklara detaljerna, men jag ställer frågan är det rätt att i sträva efter sin egen lycka, om det kan skapa stor olycka för andra människor ? Är det rätt att göra något bara för att man kan eller för att bara visa för sig själv att man kan ?

Ser alla män sig som den prefekta mannen eller är det bara jag ?
ibland får jag för mig att är något av kärlekens superhero, att det är mitt uppdrag att göra världens kvinnor lyckliga. För ibland kan jag tänka när jag ser en riktigt vacker kvinna gå på stan tillsammas med en vanlig kille, hade hon dåligt självförtroende när hon träffade honom och sen fastnade i vanan av förhållandet. är hon nöjd eller lycklig ? Vid såna tillfällen dyker jag (kärlekens superhero) och tänker som superhjälte borde det inte vara min skyldighet att se om jag kan göra henne lyckligare.
Nu kan man ju undrar vem fan som gjorde mig till superhjälte ?
Det är ju egentligen frågan. Är det så att jag verkligen ser mej själv som bättre än alla andra okända män eller är det bara en fantasi ? Eller är de så att jag bara lever strikt efter farsen: Vill jag ha något så tar jag det, för inget är gratis !

Ibland undrar hur konstiga tankar jag har egentligen, om en helt okänd människa skulle läsa min blogg vad skulle de tänka ? För det är ju inget resblogg precis och vad tänker ni som läser den och känner mej ? Sitter ni där funderar på hur mycket skit jag har i mitt huvud....

Min nya arbetskamrat har flyttat in, han är 19 år kiwi, har en mindre vacker tjej men hon är tydlig kåt. (han sa det i alla fall). vet inte vad jag ska säga mer om han. Han är ju en vanlig 19 åring. ibland undrar jag om jag så enkelspårig och korkad när jag var 19.

Min chef var varit ett rövhål senaste vecka, inte för att jag bryr mej så mycket. Jag har börjat köra över honom istället. Idag sa jag till han att vi skulle fodra ut mer ensilage till korna. Han ville diskutera det, men jag sa till han att jag redan hade bestämt mej. Sophie däremot har större problem dock för Cranos verkar inte ha så stor respekt för henne och sen verkar han vara lite sexistig mot henne. ber andra att lyfta spanar åt henne och såna saker. Eftersom hon är en väldigt bestämd kvinna, så exploderar hon ju när någon behandlar henne som värdelös. Vilket har gjort att hon och Cranos är lite som katt och hund. Ibland kan jag inte låta bli att skratta åt henne, mest för att hon ser så rolig ut när frustar som tjur.

Over and out
p.s thessan, jag tanker inte beratta vem hon ar d.s
love u all

Kommentarer
Postat av: syster therese

nehe skit i det då men jag vill fortfarande veta så jag lär alltid fråga men men älska dig med<33 konfirmeras imon så ha det underbart<3

2008-08-15 @ 20:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0