nya tankar


3 April

strax är den 3 april kl är kvart i 12. jag är tillbaka från invercagill. Det blev en en öl och en bio. Jag såg en romatisk komedi. Inte för att den var så rolig, men ändå bra. Jag gillar själva känslan runt film. Svårt att förklara. Jag fick ditt meddelande, syster. Jag saknar dej med.


Nu ska jag erkänna en annan sak och det är att jag skriver inte allt som jag tänker här längre. Jag har börjat att fundera på  vad jag skriver här. varför kan man ju fråga sig, det är väl för er skull men samtidigt vill jag inte skapa en blogg som beskriver mitt liv som ett vykort. För om man tänker på det så står det alltid samma sak på ett vykort. Man förklarar att man har det bra och sen beskriver hur bra vädret är, sen något personligt till dem man skriver till. så att den personen känner sig unik. Det är inget ont i detta, för jag gjorde likadant i mina vykort. Nej, jag vill ha en levande blogg. Där jag kan beskriva mina känslor för dagen och tankar, detta gör ju också att jag måste hålla lite på dem. För att de finns ju vissa saker i mitt liv som jag kanske bara vill dela med mina närmaste. Ja för folk som redan vet vilka tankar som finns i mitt huvud och som tycker om mig ändå. Människor som kan höra när jag vill ha råd, utan att jag behöver fråga. Sarah var en sån person, innan hon fick alla barnen. Sen sprang du iväg och skapade ett eget liv med Claes, utan att jag hann med på någotvis. Samtidigt klagar jag inte förhoppningvis är du lycklig de flesta dagarna. Jag är också ganska lycklig, när jag vill vara det.

Nej det finns nog bara en som vet alla hemligheter och som alltid har stötat mej i mina kriser de senaste 7 år och hon ligger förhoppningvis i Viktor säng och så där gullig ut som bara hon kan.


Ibland händer saker som inte borde hända pga olika omständigheter, som leder till svåra beslut och sen ibland under samma omständigheter till själv klara beslut.


Jag har varit med om många omständigheter, vissa ångrar jag och undrar om slutet hade blivit annolunda om de inte hade hänt, andra har jag aldrig funderat över.


Ibland är jag beslutsam för att sen växla till krävande, hur håller man sig beslutsam utan att bli krävande ?

Ibland är jag fri för att sen växla till att omotiverad, hur man sig fri utan att bli omotiverad ?


Jag vet bara att oavsett hur jag ser på mej finns det alltid folk som ser mej tvärtom. För att männikskor är olika. Frågan är hur mycket berörs man om man får reda på att man för krävande eller att man för omotiverad ?


Där har ni några tankar att fundera på !


Nu ska jag sova


5 April

Igår sov jag halva dagen dvs att jag kröp ur sängen vid elva tiden. Efter lunch så namngav jag alla bilder jag har tagit. Sen var eftermiddagen ungefär som vanligt. Sen efter jobbet lämnade jag in timmarna för de senaste 2 veckor. Teisha (mike fru) frågade om jag vill stanna för middag, de skulle ha lasange. Jag sa givetvis ja. Då tyckte Mike att jag kunde hjälpa honom att packa ihop lite saker som de skulle flytta till nya hus. Sen åt vi middag, pratade och drack några öl. Sen vid halv 8 var det rugby på tv. Jag blev sittandes hos Mike till kl var halv 11. De är hur trevliga som helt.


Så när klockan ringde i morse vid kvart i 3 var jag ganska trött, så nu jag skulle åka hem för frukost, hade jag en sak i huvudet, det var att skruva upp element, en snabb dusch för att krypa ner i sängen och somna. Då kom Monty och sa att vis skulle kontrollera något efter frukost. så min sömn för vänta lite.


Å syrran nu när du har börjat lyssna på winnerbäck i din mp3 så kommer några låtar som du måste ha med

Se dig om

Stort liv

Ingen soldat

Lång dag

Någonting större

En svår och jobbig grej


6 av lasses underverk.


6 Apri

Idag hade jag 2 herden in. Sen Monty kom tillbaka får sin ledigthet har han varit på bra humör. Vilket är skönt för mig, för då slipper jag oftast att vara i sheden. I kväll har jag tvättat min kläder, dvs även mina ladugårdkläder, för imorgon har jag en sen start dvs kvart över ett. Så de hinner nog torka, sen har jag också tvättat mina vanliga kläder. Nu så här efter 3 månader kan jag erkänna att jag börjar bli lite sugen på att köpa lite nya kläder, så det blir nog en ny tröja eller en skjorta.

Vad det gäller mitt nya jobb har jag inte hört något dvs att min agentur inte har hittat någon farm för mig än.

jag tänker undrsöka lite varför nu när jag ska vara ledig. Sen ska jag köpa scurbs säsong 6 och Dido cd lifef for rent. Jag behöver lite ny musik i min laptop. Sen ska jag gå på speed dating på tisdagskvällen. Är riktigt sugen på det faktiskt. Förra veckan var det Texas holdem poker på det ena stället och jag oc josh skulle gå, men glömde vi bort det. Jag var riktigt sugen på att spela lite poker, jag har ju inte gjort det på 3 månader.


När jag tänker efter så är det mycket jag inte har gjort på 3 mån. Vissa saker undrar man ju över tex vem teatas med thessan över henne tv tittande på one tree hill eller vad det heter eller vem ser till att mathilda inte kryper undan sina sysslor eller vem brottas med vg så att fortfarande inser att att han är liten och klen... :)

Vem påminner henke om att han inte har något liv ?


Dessa saker är såna saker som jag brukade göra för att roa mig själv. Jag vet att det aldrig tyckte om när jag jobbade helg hemma eftersom jag tvingade dem att arbeta. Jag satte henke till göra stigs, jag hade vg till att göra något jobb som jag inte hade hunnit med och sen att göra middag. Thessan fick alltid gör middag den dagen hon var hemma. Mathilda fick alltid göra fika, duka  och tömma diskmaskinen. Lustigt nog var det oftast mathilda som man fick tjata på. Men de blev bättre på att sköta sina sysslor för varje helg som gick.


nu kanske jag skulle försöka sova lite.


over and out

love you all





Kommentarer
Postat av: Henke såklart ;)

Tjo bro!

Haha inte något liv har jag ju både musik å fotboll å nörda mig vid datorn ;) haha :P Tetas med Thessan gör jag å vg hela tiden så oroa dig inte. Mathilda smiter hela tiden. Vg gjorde stigs nu senast, fan va jag saknade dig den veckan haha var så slappt att bara göra stigs. ang ny musik Lasse Lindhs nya skiva pool grymt bra. riktigt bra skiva faktiskt.

Angående Winnerbäck låtarna har du inte glömt bland annat

Om du lämnade mig nu
För dig
Där elden falnar

men skönt att Nånting större stod med iaf ;)

2008-04-09 @ 01:43:53
URL: http://henkeemilsson.blogg.se
Postat av: Mahtilda

Hejhej idag slutade Mia ´´vår lärare´´ Det va sårlikt!!! jag saknar dig puss

2008-04-09 @ 20:36:22
Postat av: Mahtilda

Jag fyller snart år!!!jippi

2008-04-09 @ 20:37:26
Postat av: Mathilda

Hur va det att hoppa falmskärm?det såg häftigt ut när du hoppade!!!

2008-04-15 @ 19:15:02
Postat av: Vg

Haha liten... du vågar inte erkänna att jag är större och starkare. Det är något du måste inse för jag är trots allt din LILLE bror.

Hjärter Har det mkt trevligt men hon är rätt så lat och vill endast bli klappade när det passa henne. Nu är det snart sommar och jag ska försöka få henne till att äventyra lite i garphyltan.

2008-04-15 @ 20:10:34
Postat av: syster therese

kul att du lever livet där ner ..... jag tittar fottfarande på one tree hill haha ;)du brode se det ...
Men jag kan erkänna att livet är ganska kasst med en bror på andra sidan jorden
det
är bättre att ha han hemma ..för när du inte bor i närheten kan man inte göra något ihop
kannapt prata .. men åren gå ju fort säger de även om jag in tror på det ,så kan man ju låtsas ... synd att du inte kan komma på min konfermation :(

skarnar dig mest
puss puss
åå du den 25 april är det balders jippyy

2008-04-17 @ 18:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0