En kvall i ljuset

Nu sitter jag i morgon solen i queenstown  utsnfor josh lagenheten. Ja, mamma jag var ute igar  o jaf ocksa. Hade en san dar kvall man kan ha overallt. Jag tttade forbi josh vid middagstid, jag hjalpte honom att stada lagenheten . sen tittade jag pa en film, sen tittade engelsman Ryan forbi. Vi drank nagra ol ch samtalade om livet, hopp och drommar. Det blev fler ol efter det, med andra ord vi blev sittandes fran kl 3 pm till 10 pm sen tog ol slut. Ryan gick hem for han borjade jobba kl 7 idag sa josh och jag gick ner pa stan med nastan inga pengar alls vi hade typ 30 $ tillsammas. Jag kopte lite mat, josh borjade ragga pa nagra brudar fran amerika. Vi blev standes med dessa brudar lange. Sen hade de en tidig morgon, och bode pa ett doorrum pa backpagers dvs de delar rum med andra. Och vi kunde inte ta hem dem till josh lagenhet for dar log ju hans flickvan. Sa det blev hejda istallet. Vi gick vidare till en bar som hete fraiser. For att det var fri biljard pa sondagar . Dar traffade vi en tjej fran London, som inte hade varit hemma pa 2 ar ! Det visade sig senare att hon hade jobbade 3 ar i frankrike, sa klart under samma tid som josh bode i frankrike  och nastan i samma byn.  Helt otroligt men sant. Detta ar josh hemlighet , han ar helt makalos pa att hitta en koppling mellan sig och brudar . Jag kanner en annan man som ocksa ar det. Sa jag ar ganska van vid att komma efterrat och gilda in. Om ni bara visste vilka planer vi gjorde upp igar. Ryan berattade att hans plan ar att stanna in nz for et tar till, sen blir det kanada for honom , och Thailand pa vagen. Sen ska han gora Europa. Josh stannar i qt detta aret ut. Sen aker han nog till australien for att halsa pa sina foralderar, sen siktar han pa amerika. Jag har ju min plan med australien, Fiji, irland och sen hem, ska erkanna att kanada locker mej ocksa.  For efter en kvall som igar blir man sugen. Eller som josh jag pratatade om igar att ta en gemensam  resa till alperna nasta ar. Dvs han flyger fran nz och jag fran mitt sverige. Skulle vara lite haftigt att mota honom dar typ efter somaren eller nagot. Jag menar 2 veckor i alperna med josh. Vi skulle ha mycket brudar att man skulle vara utsliten efter en vecka. Om  vi ses i October i alperna sa hinner jag med en franska kurs. Det var som den tjej fran London sa igar nar jag fragade varfor hon inte hade varit hemma pa 2 ar. Man traffar andra som reser, man hor historier fran andra lander sen blir man nyfiken pa dem och de hamnar i ens plan. Det ar sa sant, se bara pa mej forst var det australien , sen blev det rland och nu Fiji. Som det ser ut nu kommer jag nog inte hem forran om ett ar. Sa om det fortsatter pa detta vis ett sa kanske det tar 2,5 ar innna hakan satter sina fotter pa svenska mark igen. For detta ar min chans att se varlden eller hur ?


En vacker dag kommer det nog en tid, dar jag kanske kanner mej fardig, och da kommer man hem. Kanske jag sager till innan jag kommer hem eller sa dyker jag bara upp. Hade varit kul att bara dyka upp pa nagons fodelsedag vid typ 7 pa morgon knaka pa deras dorr eller  ga upp till deras sng och vacka dem pa deras fodelsedag. Kul med overraskning eller atminstonede att hitta pa dem. Jag menar hur kul hade det inte varit att knaka pa sarah dorr pa hennes fodelsdag. Eller att ga upp till mathildas sang och kyssa henne i pannan coh sag gratis. Hur roligt hade det inte varit ? eller att knacka pa johan och nillas dorr en tidig morgon for att saga gratis.

Btw grattis henke !

Peace out everybody
this is hakan emilsson live from queenstown


Kommentarer
Postat av: Sarah

Lillebror du är så välkommen att bara dyka upp o knacka på min dörr när som helst. Kanske när jag fyller 30, så kan vi prata om att du bara dök upp o inte att jag är gammal. Så med andra ord har du nästan 2 år till att se världen innan du ska dyka upp. Karmizar

2008-04-22 @ 22:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0